info@stichtingvriendenvaned.nl

Projecten

Projecten “Stichting vrienden van Ed”

Project 2018

Inleiding

De Stichting “vrienden van Ed” richt zich in het eerste jaar van oprichting op de mobiliteit van supervrijwilliger Ed op den Kelder. Ed heeft 25 jaar geleden een motorongeluk gehad. Daardoor mist hij een arm en een been. Na jarenlang gerevalideerd te hebben heeft Ed zijn geluk gevonden in het vrijwilligerswerk.

Ed zet zich nu al jarenlang belangeloos in voor diverse belangrijke projecten in en rondom de gemeente Opmeer. Denk hierbij aan :

Doel

Ed op den Kelder ondersteunt al deze projecten en heeft om zijn taken goed uit te kunnen voeren een auto nodig. Hij heeft al een aangepaste auto maar deze is dermate verouderd en komt niet meer door de APK keuring  zodat een nieuwe aangepast auto noodzakelijk is.

Het bedrag dat hiervoor nodig is, is minimaal € 30.000,-

Hoe te realiseren?

Het bestuur, familie en vrienden hebben diverse activiteiten bedacht . Diverse regionale bedrijven en personen benaderen en vragen om te sponsoren, een wandeltocht met aansluitend diner en feestavond met Rad van Fortuin.

Project 2019

Inleiding

In 2019 heeft De Stichting vrienden van Ed een bijdrage geleverd  aan Tour de Heroes. Deze jongeren met en zonder een sociaal emotionele ontwikkelachterstand hebben een bijzondere prestatie geleverd. In vijf dagen wordt vanuit Tsjechië naar Hoogwoud (N-H) gefietst.

Bijzonder aan deze fietsreis is dat alle jongeren een buddy mee hebben.

Doel

Het mogelijk maken van deelname voor iedereen uit deze doelgroep die onvoldoende financiële middelen heeft.

Project 2020

Inleiding

In 2020 heeft De Stichting vrienden van Ed een bijdrage geleverd aan para triatleet Geert Schipper. De race rolstoel van Geert was dusdanig kapot dat zijn deelname aan de Olympische spelen in gevaar kwam

Doel

Geert Schipper is woonachtig in onze buurt en wij vinden het ontzettend belangrijk dat mensen met wat voor beperking dan ook hun dromen waar kunnen maken.